ВИКОРИСТАННЯ ChatGPT У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079152025338354

Ключові слова:

ChatGPT, математика, дистанційне навчання, штучний інтелект, освітні технології, педагогічна підтримка

Анотація

Стаття присвячена аналізу можливостей використання мовної моделі ChatGPT у навчанні математики в умовах дистанційної освіти. Розглянуто її основні функції як цифрового асистента вчителя, здатного автоматизувати рутинні завдання, надавати пояснення та персоналізувати навчання. Висвітлено переваги впровадження ChatGPT – підвищення ефективності підготовки до уроків, оперативний зворотний зв’язок для учнів, індивідуалізація навчального досвіду – а також потенційні ризики, зокрема академічну недоброчесність та надмірну залежність від ШІ. Окреслено практичні сценарії застосування ChatGPT для учнів різного рівня підготовки та акцентовано увагу на необхідності етичної інтеграції штучного інтелекту в освітній процес. Зроблено висновок, що за умови продуманої інтеграції ChatGPT може стати ефективним інструментом підтримки викладання математики, сприяючи персоналізації навчання й відповідаючи сучасним освітнім вимогам.

Біографії авторів

Валентин Уваров, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

здобувач другого (магістерського) РВО за ОП «Середня освіта (Математика)»

Тетяна Турка, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

кандидат фіз.-мат. наук, доцент

Посилання

Pepin, B., Buchholtz, N., & Salinas-Hernández, U. (2025). A Scoping Survey of ChatGPT in Mathematics Education. Digital Experiences in Mathematics Education, 11, 9–41.

Almarashdi, H. S., Jarrah, A. M., Abu Khurma, O., & Gningue, S. M. (2024). Unveiling the potential: A systematic review of ChatGPT in transforming mathematics teaching and learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 20(12), em2555.

Elizondo-García, M. E., Hernández-De la Cerda, H., Benavides-García, I. G., Caratozzolo, P., & Membrillo-Hernández, J. (2025). Who is solving the challenge? The use of ChatGPT in mathematics and biology courses using challenge-based learning. Frontiers in Education, 10, 1417642.

Stojanov, A. (2023). Introducing ChatGPT. OpenAI Blog.

Шевченко Н. М. (2022). Самостійна навчальна діяльність учнів у цифровому середовищі. // Освітній вимір.

Bender, E. M., Gebru, T. (2021). On the Dangers of Stochastic Parrots: Can Language Models Be Too Big? // FAccT Conference.

Soares, W. (2024). AI tools and student data: Teachers can endanger kids’ privacy without robust training. Chalkbeat.

Вертипорох, Т.О., Турка, Т.В. (2025). Використання інформаційно- комунікаційних технологій у вивченні шкільного курсу математики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, №13, с.49–53. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, №13, с.49-53.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-02

Як цитувати

Уваров, В., & Турка, Т. (2025). ВИКОРИСТАННЯ ChatGPT У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ: МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, (15), 102–106. https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079152025338354