ВИКОРИСТАННЯ ChatGPT У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079152025338354Ключові слова:
ChatGPT, математика, дистанційне навчання, штучний інтелект, освітні технології, педагогічна підтримкаАнотація
Стаття присвячена аналізу можливостей використання мовної моделі ChatGPT у навчанні математики в умовах дистанційної освіти. Розглянуто її основні функції як цифрового асистента вчителя, здатного автоматизувати рутинні завдання, надавати пояснення та персоналізувати навчання. Висвітлено переваги впровадження ChatGPT – підвищення ефективності підготовки до уроків, оперативний зворотний зв’язок для учнів, індивідуалізація навчального досвіду – а також потенційні ризики, зокрема академічну недоброчесність та надмірну залежність від ШІ. Окреслено практичні сценарії застосування ChatGPT для учнів різного рівня підготовки та акцентовано увагу на необхідності етичної інтеграції штучного інтелекту в освітній процес. Зроблено висновок, що за умови продуманої інтеграції ChatGPT може стати ефективним інструментом підтримки викладання математики, сприяючи персоналізації навчання й відповідаючи сучасним освітнім вимогам.
Посилання
Pepin, B., Buchholtz, N., & Salinas-Hernández, U. (2025). A Scoping Survey of ChatGPT in Mathematics Education. Digital Experiences in Mathematics Education, 11, 9–41.
Almarashdi, H. S., Jarrah, A. M., Abu Khurma, O., & Gningue, S. M. (2024). Unveiling the potential: A systematic review of ChatGPT in transforming mathematics teaching and learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 20(12), em2555.
Elizondo-García, M. E., Hernández-De la Cerda, H., Benavides-García, I. G., Caratozzolo, P., & Membrillo-Hernández, J. (2025). Who is solving the challenge? The use of ChatGPT in mathematics and biology courses using challenge-based learning. Frontiers in Education, 10, 1417642.
Stojanov, A. (2023). Introducing ChatGPT. OpenAI Blog.
Шевченко Н. М. (2022). Самостійна навчальна діяльність учнів у цифровому середовищі. // Освітній вимір.
Bender, E. M., Gebru, T. (2021). On the Dangers of Stochastic Parrots: Can Language Models Be Too Big? // FAccT Conference.
Soares, W. (2024). AI tools and student data: Teachers can endanger kids’ privacy without robust training. Chalkbeat.
Вертипорох, Т.О., Турка, Т.В. (2025). Використання інформаційно- комунікаційних технологій у вивченні шкільного курсу математики. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, №13, с.49–53. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, №13, с.49-53.