ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079152025338372Ключові слова:
підготовка вчителів, фізика, хмарні технології, цифрова компетентність, освітній процесАнотація
У статті розглядається питання підготовки майбутніх вчителів фізики за освітніми програмами закладів вищої освіти, що готують за спеціальністю 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія). Проаналізовано сучасні підходи до формування цифрової компетентності педагогів та можливості впровадження хмарних сервісів у навчальний процес. Визначено переваги використання хмарних технологій для викладання фізики, зокрема підвищення ефективності навчання, розширення можливостей інтерактивної взаємодії та організації дистанційного навчання. Окреслено основні методичні аспекти впровадження хмарних технологій у систему підготовки майбутніх учителів фізики.
Посилання
Adam Moravansky, Bringing Advanced Physics to Universal Scene Description, 2021, https://www.nvidia.com/en-us/ondemand/ session/siggraph2021-sigg21-s-02/
Velychko, V., Fedorenko, E., Kaidan, N., & Kaidan, V. (2022). Some aspects of the use of cloud computing in the training of physics teachers. Educational Dimension, 59, 150-168. https://journal.kdpu.edu.ua/ped/article/view/7615
Величко В.Є., Зима Г.С. Віртуальні лабораторні практикуми в процесі підготовки майбутніх учителів фізики, Технології електронного навчання, 5, 2021, 73-78, https://doi.org/10.31865/2709-840052021247378
Величко В. Відкриті системи підтримки процесу фахової підготовки майбутніх учителів математики, фізики та інформатики, Технології електронного навчання, 2, 2018, 20-26, https://texel.ddpu.edu.ua
Юрченко А. Цифрові фізичні лабораторії як актуальний засіб навчання майбутнього вчителя фізики // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2015. – No 1 (4). – С. 55-63.
Velychko, V., Fedorenko, E., Kaidan, N. and Kaidan, V., 2021. Application of cloud computing in the process of professional training of physics teachers. Educational Technology Quarterly, 2021 (4), pp.662–672. Available from: https://doi.org/10.55056/etq.38
Дементієвська Н.П. Підготовка вчителів до використання інтерактивних комп’ютерних моделей для навчання учнів через дослідження. Інформаційні технології і засоби навчання, 6(80), 2020, с. 222–242, https://doi.org/10.33407/itlt.v80i6.3916
Кисельова О.Б. Хмарні технології як ефективний інструмент сучасної освіти. Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології у виробництві та освіті: стан,досягнення, перспективи розвитку: матеріали Всеукраїнської науково-практичноїInternet-конференції. – Черкаси, 2021, с. 201-203.
Головко М.В., Крижановський С.Ю. Хмарні технології як засіб формування професійної компетентності майбутніх учителів фізики, Збірник тез доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії, біології та природничих наук в контексті вимог Нової української школи», 14 травня 2020 р., Тернопіль, с. 24-27.
Головко М., Крижановський С., Мацюк В. Реалізація технологій дистанційного та змішаного навчання майбутніх учителів фізики засобами хмарних технологій. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університете імені Володимира Гнатюка, Серія: Педагогіка., №1, 2024, с. 6 – 18. https://doi.org/10.32782/2415- 3605.24.1.1
Мацюк В.М., Приймак І.М. Оптимізація дистанційного навчання засобами хмарних технологій на уроках фізики, Матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи», 28 квітня 2022, № 9, с. 214-215.
Ashtari S., Eydgahi A.Student perceptions of cloud applications effectiveness in higher education, Journal of Computational Science, Volume 23, 2017, P. 173-180, https://doi.org/10.1016/j.jocs.2016.12.007
Bhardwaj A.K., Garg L., Garg A., Gajpal Y. E-learning during COVID-19 outbreak: cloud computing adoption in Indian public universities. Computers, Materials, & Continua, 66(3), 2021. p. 2471-2492. https://doi.org/10.32604/cmc.2021.014099
Юрченко А., Хворостіна Ю., Шамоня В., Семеніхіна О. Цифрові технології у викладанні фізики: аналіз існуючих практик. Фізико- математична освіта, 2023. Том 38. No 5. С. 53-59. https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-5-008