ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ СИМУЛЯЦІЙ ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079152025338375Ключові слова:
інтерактивні симуляції, фізика, пізнавальна активність, старшокласники, інтерактивні технології, методика навчання, дослідницький підхід, цифрові освітні ресурсиАнотація
У статті розглядаються можливості використання інтерактивних симуляцій для активізації пізнавальної діяльності старшокласників на уроках фізики. Показано переваги симуляцій як інтерактивного інструменту, що забезпечує наочність, дослідницьку спрямованість та індивідуалізацію навчання. Особливу увагу приділено методичним сценаріям їх застосування на різних етапах навчального процесу.
Посилання
Янковська, М. М. (2018). Активізація пізнавальної діяльності учнів старшої школи засобами інноваційних технологій у процесі навчання фізики. Дидактика: теорія і практика, 153-162. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/712866/1/Yankovska18.pdf
Пелешко, А. Перспективи розвитку навчального фізичного експерименту / Артур Пелешко, Йолана Туровці-Шютев, Олександр Шпеник, Мирослав Шафраньош // Геополітика України: історія і сучасність : збірник наукових праць / ред. кол.: Л. М. Газуда (голов. ред.), І. В. Артьомов, С. В. Віднянський та ін. – Ужгород : ДВНЗ "УжНУ", 2024. – Вип. 1 (32). – C. 209–224. https://doi.org/10.24144/2078- 1431.2024.1(32).209-224
Лупаренко С. Є. Проблема засобів розвитку пізнавальної активності школярів / С. Є. Лупаренко // Гуманізація навчально-виховного процесу : наук.-метод. зб. / Слов'ян. держ. пед. ун-т ; [за заг. ред. В. І. Сипченка]. – Слов’янськ, 2008. – Вип. 41. – С. 279–285. http://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/681
Миронов А., Демедюк, Р. (2025). АСТРОФІЗИЧНІ ЗАДАЧІ, ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ ПРИ ВИВЧЕННІ АСТРОНОМІЇ. Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі : зб. тез доп. учасників VІІ Міжнар. наук.-практ. конф. молод. учених, м. Харків, 15–16 трав. 2025 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, Харків, 2025.
Ткаченко, В. М., & Жадан, О. С. (2024). Використання інтерактивних симуляцій на уроках фізики у старшій школі. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, № 14 (2024), С. 148-153. https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079142024311518
Демедюк, Р., Пучков, І., & Миронюк, М. (2025). ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ФІЗИКИ. МЕТОД ПРОЄКТІВ. НОВИЙ КОЛЕГІУМ, 1(117), 108-112. https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.108
Пономаренко О., Демедюк Р. Дидактичне значення домашнього експерименту в сучасній фізичній освіті старшокласників // Освіта збереже Україну : матеріали ІІІ Всеукраїнських Прокопенківських читань, Харків, 10 черв. 2024 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2024. https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/9b535c14-ba6c-4516-8a21- 2dbddce929f1/content#page=396
Демедюк, Р., Скорупський Є.В. (2025). ПОЗАУРОЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ІНСТРУМЕНТ МОТИВАЦІЇ ТА ПОГЛИБЛЕНОГО ВИВЧЕННЯ АСТРОНОМІЇ, Харківський природничий форум : VIII міжнар. конф. молодих учених, Харків, 14-15 трав. 2025 р. : зб. наук. пр. / Харків нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2025, С. 240-242. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/18916