ТРУДНОЩІ У РОЗУМІННІ ВІДНОСНОСТІ РУХУ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079152025338381

Ключові слова:

відносність руху, фізика, пізнавальна активність, система відліку, проєктний метод, методика навчання, дослідницький підхід, візуалізація

Анотація

У статті розглянуто труднощі, з якими стикаються учні щодо поняття відносності руху. Наведено результати аналізу типових помилок та обговорюються причини труднощів, включаючи вплив повсякденного досвіду та формального засвоєння знань. Запропоновано методичні прийоми, спрямовані на подолання цих труднощів: симуляції, домашні експерименти, проєктна та позаурочна діяльність.

Біографії авторів

Роман Демедюк, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

кандидат фіз.-мат. наук, доцент

Євген Скорупський, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за ОП «Середня освіта (Фізика)»

Посилання

Мельник, М. О. (2020). Когнітивна складність та багатовимірність картини світу як ознака інтелектуально обдарованої особистості. Матеріали ХХ Всеукраїнської науково-практичної конференції (25 травня 2020 року, м. Київ), 66-68.

Савченко, В. Ф., Бойко, М. П., Закалюжний, В. М., Руденко, М. П., & Дідович, В. М. (2007). Конспекти лекцій з методика навчання фізики в старшій школі.

Кошинська, М. М. (2021). Дидактичні функції перевірки і обліку знань учнів. Збірник наукових праць Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасна освіта і наука: проблеми, перспективи, інновації», 2021., 196-202.

Ткаченко, В. М., & Жадан, О. С. (2024). Використання інтерактивних симуляцій на уроках фізики у старшій школі. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, № 14 (2024), С. 148-153. https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079142024311518

Скорупський Є., Демедюк, Р. (2025). Електронні освітні ресурси при вивченні теми "ОПТИКА" в шкільному курсі фізики. Інноваційні педагогічні технології в цифровій школі : зб. тез доп. учасників VІІ Міжнар. наук.-практ. конф. молод. учених, м. Харків, 15–16 трав. 2025 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, Харків, 2025.

Пономаренко О., Демедюк Р. Дидактичне значення домашнього експерименту в сучасній фізичній освіті старшокласників // Освіта збереже Україну : матеріали ІІІ Всеукраїнських Прокопенківських читань, Харків, 10 черв. 2024 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2024. https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/9b535c14-ba6c-4516-8a21- 2dbddce929f1/content#page=396

Демедюк, Р., Пучков, І., & Миронюк, М. (2025). Дослідницька діяльність на уроках фізики. Метод проєктів. НОВИЙ КОЛЕГІУМ, 1(117), 108-112. https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.108

Демедюк, Р., Скорупський Є.В. (2025). Позаурочна діяльність як інструмент мотивації та поглибленого вивчення астрономії, Харківський природничий форум : VIII міжнар. конф. молодих учених, Харків, 14-15 трав. 2025 р. : зб. наук. пр. / Харків нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2025, С. 240-242. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/18916

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-02

Як цитувати

Демедюк, Р., & Скорупський, Є. (2025). ТРУДНОЩІ У РОЗУМІННІ ВІДНОСНОСТІ РУХУ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ: МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ, (15), 159–163. https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079152025338381