РЕАЛIЗАЦIЯ IДЕЇ НАСТУПНОСТI НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛIН

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФIЗИКИ ТА АСТРОНОМIЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВIТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079112021234884

Ключові слова:

природнiсть, природовiдповiднiсть, послiдовнiсть, неперервнiсть, крок складностi, навчальний процес, властивiсть, практичнiсть

Анотація

Стаття присвячена висвiтленню основних проблеми реалiзацiї iдеї наступностi у навчаннi та формуваннi основних навичок органiзацiї неперервностi освiти людини впродовж життя. Доведено їх природнiсть у формуваннi свiдомої, всебiчно розвиненої та компетентної особистостi. На прикладi опанування здобувачами освiти знань про «Око. Зiр. Оптичнi прилади» висвiтлено можливостi практичної реалiзацiї iдеї наступностi впродовж навчання у закладах загальної середньої освiти. Розглянуто приклади практичних завдань, що можуть мотивувати вивчення зазначених тем, доводячи, разом iз тим, їх важливiсть та значущiсть для здобувачiв освiти.

Біографії авторів

Юлія Лимарєва, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

кандидат педагогiчних наук, доцент

Марія Цимбал, ЗЗСО №26

вчитель iнформатики та основ здоров’я

Анна Алексєєва, ЗЗСО №22 з профiльним навчанням iм. М.М. Крупченка

вчитель початкових класiв вищої категорiї, старший учитель

Посилання

Бузько В.Л. Реалiзацiя наступностi у формуваннi пiзнавального iнтересу до фiзики учнiв початкової та основної школи: [метод. рек. для вчит.] / В.Л. Бузько. — Кiровоград : ПП «Ексклюзив-Систем», 2014. — 172 с.

Варламов С.Д., Зильберман А.Р., Зинковский В.И. Экспериментальные задачи на уроках физики и физических олимпиадах. — М. : МЦНМО, 2009. — 184 с.

Герасiмова Тетяна, Каленик Михайло «Наступнiсть у формуваннi фiзичної компетентностi в початковiй та основнiй школi» [метод. рек. Для вчителiв] Сумський державний педагогiчний унiверситет iменi А.С. Макаренка, — 10 с.

Горденко Т. Елементи технологiї навчання як дослiдження на уроках фiзики // Науковi записки. — Випуск 4. — Кiровоград : РВВ КДПУ iм. В. Винниченка, 2013. — С. 133–138.

Загальна фiзика у прикладах, запитаннях i вiдповiдях. Оптика : навчальний посiбник / В.Ф. Коваленко, I.М. Халiмонова, Н.П. Харченко, В.М. Стецюк. — К. : ВПЦ «Київський унiверситет», 2012. — 447 с.

Подалов М. Использование принципа наглядности в формировании исследовательской компетенции // Науковi записки. — Випуск 4. — Кiровоград : РВВ КДПУ iм. В. Винниченка, 2013. — С. 78–81.

Програма для загальноосвiтнiх навчальних закладiв, 5 -9 класи, Основи здоров’я. Укладачi (2012 р.): Т.Є. Бойченко, Т.В. Воронцова, О.Л. Москаленко, В.В. Дерев’янко, В.С. Пономаренко, Н.М. Полiщук, С.С. Фiцайло. Оновлення (2017 рiк): О.I. Шиян, Т.Г. Боса, О.А. Спiрке, О.I. Шаповал, 2017. — 43 с.

Савченко В.Ф. Методика навчання фiзики в середнiй школi. (Загальнi питання) / В. Ф. Савченко. — Чернiгiв : РВВ ЧДПУ, 2003. — 100 с.

Типова освiтня програма розроблена пiд керiвництвом Савченко О.Я. 1 – 2 клас. Наказ МОН України вiд 08.10.2019 р. № 1272, 2019. — 123 с.

Типова освiтня програма, розроблена пiд керiвництвом Савченко О.Я. 3 – 4 клас. Наказ МОН України вiд 08.10.2019 р. № 1273, 2019. — 92 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30