РЕАЛIЗАЦIЯ IДЕЇ НАСТУПНОСТI НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛIН
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ФIЗИКИ ТА АСТРОНОМIЇ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВIТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079112021234884Ключові слова:
природнiсть, природовiдповiднiсть, послiдовнiсть, неперервнiсть, крок складностi, навчальний процес, властивiсть, практичнiстьАнотація
Стаття присвячена висвiтленню основних проблеми реалiзацiї iдеї наступностi у навчаннi та формуваннi основних навичок органiзацiї неперервностi освiти людини впродовж життя. Доведено їх природнiсть у формуваннi свiдомої, всебiчно розвиненої та компетентної особистостi. На прикладi опанування здобувачами освiти знань про «Око. Зiр. Оптичнi прилади» висвiтлено можливостi практичної реалiзацiї iдеї наступностi впродовж навчання у закладах загальної середньої освiти. Розглянуто приклади практичних завдань, що можуть мотивувати вивчення зазначених тем, доводячи, разом iз тим, їх важливiсть та значущiсть для здобувачiв освiти.
Посилання
Бузько В.Л. Реалiзацiя наступностi у формуваннi пiзнавального iнтересу до фiзики учнiв початкової та основної школи: [метод. рек. для вчит.] / В.Л. Бузько. — Кiровоград : ПП «Ексклюзив-Систем», 2014. — 172 с.
Варламов С.Д., Зильберман А.Р., Зинковский В.И. Экспериментальные задачи на уроках физики и физических олимпиадах. — М. : МЦНМО, 2009. — 184 с.
Герасiмова Тетяна, Каленик Михайло «Наступнiсть у формуваннi фiзичної компетентностi в початковiй та основнiй школi» [метод. рек. Для вчителiв] Сумський державний педагогiчний унiверситет iменi А.С. Макаренка, — 10 с.
Горденко Т. Елементи технологiї навчання як дослiдження на уроках фiзики // Науковi записки. — Випуск 4. — Кiровоград : РВВ КДПУ iм. В. Винниченка, 2013. — С. 133–138.
Загальна фiзика у прикладах, запитаннях i вiдповiдях. Оптика : навчальний посiбник / В.Ф. Коваленко, I.М. Халiмонова, Н.П. Харченко, В.М. Стецюк. — К. : ВПЦ «Київський унiверситет», 2012. — 447 с.
Подалов М. Использование принципа наглядности в формировании исследовательской компетенции // Науковi записки. — Випуск 4. — Кiровоград : РВВ КДПУ iм. В. Винниченка, 2013. — С. 78–81.
Програма для загальноосвiтнiх навчальних закладiв, 5 -9 класи, Основи здоров’я. Укладачi (2012 р.): Т.Є. Бойченко, Т.В. Воронцова, О.Л. Москаленко, В.В. Дерев’янко, В.С. Пономаренко, Н.М. Полiщук, С.С. Фiцайло. Оновлення (2017 рiк): О.I. Шиян, Т.Г. Боса, О.А. Спiрке, О.I. Шаповал, 2017. — 43 с.
Савченко В.Ф. Методика навчання фiзики в середнiй школi. (Загальнi питання) / В. Ф. Савченко. — Чернiгiв : РВВ ЧДПУ, 2003. — 100 с.
Типова освiтня програма розроблена пiд керiвництвом Савченко О.Я. 1 – 2 клас. Наказ МОН України вiд 08.10.2019 р. № 1272, 2019. — 123 с.
Типова освiтня програма, розроблена пiд керiвництвом Савченко О.Я. 3 – 4 клас. Наказ МОН України вiд 08.10.2019 р. № 1273, 2019. — 92 с.