ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ПОХІДНА ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ»

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079142024311473

Ключові слова:

математична компетентність, навчання математики, електронні освітні ресурси

Анотація

У статті розглядається процес формування математичної компетентності учнів під час вивчення теми «Похідна та її застосування». Зосереджено увагу на інтеграції теоретичних знань і практичних задач, що дозволяє учням усвідомити реальне значення похідної в різних галузях науки та повсякденному житті. Використання практичної направленості курсу математики, сучасних технологій, інтерактивних методів навчання та міждисциплінарних підходів розкриває нові можливості для зацікавлення учнів та підвищення їхньої мотивації до навчання. Стаття акцентує на важливості застосування реальних задач, проектної діяльності для формування ключових навичок і критичного мислення. У висновку підкреслюється необхідність комплексного підходу до навчання, що включає теоретичну підготовку, практичні заняття та використання інноваційних методик, для досягнення високого рівня математичної компетентності учнів.

Біографії авторів

Владислав Величко, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

доктор педагогічних наук, професор

Інна Сенчук, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

фізико-математичний факультет, здобувач ступеня магістр

Посилання

PISA: математична грамотність / уклад. Т. С. Вакуленко, В. П. Горох, С. В. Ломакович, В. М. Терещенко; перекл. К. Є. Шумова. К. : УЦОЯО, 2018. 60 с.

Іщенко М. В. Математична грамотність – компетентність. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 26 січня 2023 р.; Міжнар. акад. прикладних наук (Польща) – Держ. біотехнологічний ун-т (Україна). Ломжа, Республіка Польща, 2023. Ч. 4. С. 38-39

Головань М.С. Математична компетентність: сутність та структура. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету. 2014. – № 1. С. 35–39.

Корольський В.В., А.М. Капіносов. Математична алгоритмічна компетентність: теоретико-методичні основи формування, структура та рівні. Educational Dimension, 37, 2013. C. 78-84.

Ткачук Г., Медведєва М. Формування математичної компетентності студентів педагогічних університетів в умовах неформальної освіти. Освіта. Інноватика. Практика, 2023. Том11, No3. С. 39-46. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol11i3-006

Коберник Г. Формування математичної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Věda a perspektivy, 11 (30), 2023, https://doi.org/10.52058/2695-1592-2023-11(30)-156-169

Крамаренко Т.Г., Пилипенко О.С. Математика в STEMі: навчально-матодичний посібник. Кривий Ріг : Криворізький держ. пед. ун т., 2023. 274 с. http://elibrary.kdpu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/7849

Velychko V.Ye., Kaydan N.V., Fedorenko O.G., Kaydan V.P. Training of practicing teachers for the application of STEM education. Journal of Physics: Conference Series 2288(1), 012033 (jun 2022), https://doi.org/10.1088/1742-6596/2288/1/012033

Fedorenko E.G., Kaidan N.V., Velychko V.Ye., and Soloviev V.N. (2021). Gamification when studying logical operators on the Minecraft EDU platform. In Lytvynova, S. H. and Semerikov, S. O., editors, Proceedings of the 4th International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu2021), Kryvyi Rih, Ukraine, May 11, 2021, volume 2898 of CEUR Workshop Proceedings, pages 107–118. CEUR-WS.org. https://ceur-ws.org/Vol-2898/paper05.pdf

Velychko, V.Ye., Fedorenko, E.G.; Kaidan, N.V. and Kaidan, V.P. (2023). The Use of Immersive Technology in the Study of Mathematical Logics in Secondary School. In Proceedings of the 2nd Myroslav I. Zhaldak Symposium on Advances in Educational Technology – AET; ISBN 978-989-758-662-0, SciTePress, pages 326-337. https://doi.org/10.5220/0012064100003431

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-14