ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ВИКЛАДАННЯ ЗМІСТОВОЇ ЛІНІЇ «МОДЕЛЮВАННЯ» ЗАСОБАМИ PYTHON

ІНФОРМАТИКА ТА МЕТОДИКА ЇЇ НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2413-26672415-3079122022261508

Ключові слова:

моделювання, комп’ютерна модель, підготовка вчителів, Python

Анотація

Моделювання є складною і водночас корисною діяльністю. Комп’ютерні науки накопили значний потенціал теоретичних та методичних наробок в цій галузі, а засоби реалізації моделей надають можливість обраховувати великі об’єми даних. Підготовка майбутніх учителів інформатики до викладання змістової лінії «Моделювання» в курсі середньої школи складний процес, що спирається на теоретичні основи моделювання, наявну практику створення моделей та сформоване бачення ролі моделювання у формуванні світогляду учнів. В освітній програмі «Середня освіта (Інформатика)» освітній компонент «Програмування» має фундаментальне значення. Відповідно до цієї ролі одним із завдань курсу є формування навичок створення та застосування моделей. В статті розглядаються приклади практичної направленості розв’язування яких надає можливість розширити уявлення майбутніх учителів інформатики про моделі, способи та методи їх побудови.

Біографії авторів

Владислав Величко, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

канд. фіз-мат наук, докт. пед наук, професор кафедри методики навчання математики та методики навчання інформатики

Олена Федоренко, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

кандидат пед наук, доцент кафедри математики та інформатики

Посилання

Caine R.N., Caine G.M. Connections: Teaching a4d the Human Brain. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, Virginia. 1991, 194 p.

Gibbons A.S. Model-centered instruction, Journal of Structural Learning and Intelligent Systems, 4, 2001, 511–540. https://doi.org/10.1007/978-0-387-76898- 4_8

Kaiser G. Mathematical Modelling and Applications in Education. In: Lerman S. (eds) Encyclopedia of Mathematics Education. Springer, Cham. 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-15789-0_101

Mogens Niss, Werner Blum, The Learning and Teaching of Mathematical Modelling (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315189314

Balyk N., Grod I., Vasylenko Y. Oleksiuk V., Rogovchenko Yu. Projectbased learning in a computer modelling course, J. Phys.: Conf. Ser. 1840 012032, 2021, https://doi.org/10.1088/1742-6596/1840/1/012032

Weber J., Wilhelm T. The benefit of computational modelling in physics teaching: a historical overview, European Journal of Physics, Volume 41, Number 3, 034003, https://doi.org/10.1088/1361-6404/ab7a7f

Головіна Н.А., Головін М.Б., Федонюк А.А. Аплікації з комп’ютерної фізики мовою Visual Python на прикладі моделювання силової взаємодії, Комп’ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво, Випуск №40, 2020, https://doi.org/10.36910/6775-2524-0560-2020-40-03

Ліннік О.П., Моісеєнко Н.В., Євтєєв В.М., Теплицький І.О., Семеріков С.О. Об’єктно-орієнтоване моделювання у підготовці майбутніх учителів фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету : серія педагогічна. Випуск 12 : Проблеми дидактики фізики та шкільного підручника фізики в світлі сучасної освітньої парадигми. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2006. С. 127–140.

Weik M.H. The ENIAC Story, 1961, https://cutt.ly/dnNYfBn

Mansfield L. Simple Climate Modelling in Python, 2019, https://medium.com/informatics-lab/simple-climate-modelling-in-python- 43d0d0b4af03

Moffitt C. Monte Carlo Simulation with Python. 2019. https://pbpython.com/monte-carlo.html

Цифровая жизнь или как сыграть в Бога на персональном компьютере, 2015, https://www.ixbt.com/live/santry/cifrovaya-zhizn-ili-kaksygrat- v-boga-na-personalnom-kompyutere.html

Human Brain Project, https://www.humanbrainproject.eu/en/

Sheprut I., Emergevolution, 2020, https://github.com/optozorax/emergevolution

Steshenko V., Velychko V., Yashanov S., Vovk N., Kitova O. Modelling of pedagogical technologies on the basis of activity approach. In SHS Web of Conferences. EDP Sciences. Vol. 104, p. 03015. 2021.

Kawakami T., Mineno K. Data-Based Modelling to Combine Mathematical, Statistical, and Contextual Approaches: Focusing on Ninth-Grade Students. In: Leung F.K.S., Stillman G.A., Kaiser G., Wong K.L. (eds) Mathematical Modelling Education in East and West. International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling. Springer, Cham. 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-030-66996-6_32

Nielsen S.S., Nielsen J.A. Models and Modelling: Science Teachers’ Perceived Practice and Rationales in Lower Secondary School in the Context of a Revised Competence-Oriented Curriculum, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2021, 17(4), em1954, https://doi.org/10.29333/ejmste/10790

Теплицький О.І., Семеріков С.О., Соловйов В.М. Професійна підготовка учителів природничо-математичних дисциплін засобами комп’ютерного моделювання: соціально-конструктивістський підхід : монографія. Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі. Кривий Ріг : Видавничий відділ ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2015. Том X. Випуск 1 (10) : спецвипуск «Монографія в журналі». 278 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-19